Symetri guider dig gennem Autodesks nye købsproces

Autodesk har meddelt, at de fra og med 16. september skifter til en ny købsproces for at strømline og forbedre købsoplevelsen i forhold til dine Autodesk licenser.

I den nye proces tager Symetri stadig hånd om alle faser før og efter købet af Autodesk licenser. Kun bekræftelsen af ordren og faktureringen vil foregå direkte mellem Autodesk og dig som kunde. Købsprocessen for anden tredjeparts-software, Symetris egne løsningar Naviate, Sovelia og CQ samt vores Services forbliver uændret. 

Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Hvis du har yderligere spørgsmål eller bekymringer vedrørende den nye købsproces, så tøv ikke med at kontakte os.

Vi ser frem til at hjælpe dig godt videre.

Bemærk: Den nye Autodesk købsproces gælder ikke for offentlige organisationer. Offentlige organisationer har specifikke indkøbsprocedurer og -krav, der adskiller sig fra dem, der gælder for kommercielle virksomheder og organisationer. Derfor vil indkøbsprocessen med Autodesk for disse forblive uændret. Hvis du har spørgsmål til dette bedes du kontakte din Account Manager.

FAQ

OM ÆNDRINGEN:

Autodesk går over til en ny købsproces for størstedelen af sit licens-salg. I den nye proces er Symetri stadig involveret i alle faser før og efter købet af Autodesk licenser. Kun afslutningen af ordren og faktureringen vil foregå direkte mellem Autodesk og dig som kunde, ligesom det er tilfældet med Autodesk Flex i dag.

Den nye købsproces træder i kraft den 16. september 2024.

Autodesk ønsker at strømline og fornekle købsprocessen for at give dig:

  • En personlig oplevelse - direkte interaktion vil gøre det muligt for os at levere en mere personlig salgsoplevelse, der er skræddersyet til dine behov.
  • Forudsigelige priser - du kan føle dig sikker på en ensartet pris, uanset hvor du køber Autodesk software.
  • Strømlinet proces - Autodesk ønsker at forenkle og fremskynde din købs- og fornyelsesproces via forskellige selvbetjeningsfunktioner.

Autodesk angiver 3 fordele: 

  • Få en mere personlig
    købsoplevelse, hvor
    tilbud skræddersyes efter
    dine behov.
  • Føl dig sikker på,
    at prisen er ens,
    uanset hvor og
    hvordan du køber.
  • Forenkler og
    fremskynder dit køb og
    din fornyelsesproces.

Vi ser dette som et positivt skridt i din købsproces af Autodesk licenser. Den nye købsproces vil give os mulighed for at fokusere mere på at lytte til dig, levere indsigt og hjælpe med at løse dine problemer.

I den nye proces er Symetri stadig involveret i alle faser før og efter købet af Autodesk licenser. Kun afslutningen af ordren og faktureringen vil foregå direkte mellem Autodesk og dig som kunde. Symetri vil fortsat være ansvarlig for alle eftersalgsaktiviteter, herunder implementering og support. Købsprocessen for anden tredjeparts-software, Symetris egne løsningar Naviate, Sovelia og CQ samt vores Services forbliver uændret. 

NØDVENDIGE HANDLINGER:

Der er flere måder du kan blive opdateret på:

  • Se video, der forklarer de ændringer, der træder i kraft den 16. september.
  • Se infografik, der detaljeret forklarer hvad du skal gøre for at forberede dig på de kommende ændringer.
  • Deltag i vores webinarer og få svar på dine spørgsmål.
  • Kontakt din Account Manager og få mere at vide.

Der er et par enkelte ting, som du skal gøre for at forberede dig på de kommende ændringer. Alle detaljer herom findes i denne infografik. Du kan også kontakte din Account Manager, der kan forklare, hvad du skal gøre.

SUBSCRIPTIONS:

Du kan fortsætte med at anvende alle dine licenser som før, der er ikke noget, der ændrer sig.

Kontakt din Account Manager eller send en e-mail til support@symetri.com.

TILBUD OG ORDRER:

Ja, dit tilbud er stadig gyldigt i den periode, der er angivet i bunden af dit tilbud.

Symetri vil stadig være din primære kontakt, men det endelige tilbud på Autodesk software vil blive sendt til dig via e-mail fra Autodesk. Du skal bekræfte ordren ved at klikke på linket i e-mailen.

Ja, alle ordrer, som vi har modtaget for nylig, vil blive behandlet og gennemført på normal vis.

Processen for at foretage ændringer varierer afhængigt af, hvilken type ændring du ønsker at foretage.  

  1. Returnering/annullering: Hvis du ønsker at returnere dit Autodesk køb, skal du indsende en anmodning om returnering på Autdesk's portal. Bemærk, at anmodninger om returnering skal ske inden for 30 dage efter købet, for at du kan få fuld refusion eller for månedlige subscriptions, inden for 15 dage efter købet. Vær opmærksom på, at tilbagebetaling ikke er tilladt for køb, der har en unik juridisk aftale.
  1. Tilføj seats / pladser: Hvis du har brug for et ekstra subscriptions, bedes du kontakte din Account Manager, som vil kunne give dig et tilbud.
  1. Har du brug for hjælp? Din Symetri Account Manager står til rådighed for at vejlede og støtte dig i resten af din købsproces. Tøv ikke med at kontakte vedkommende, hvis du får brug for hjælp.

Du kan til enhver tid redigere dine valg i forhold til fornyelse ved at bruge selvbetjenings-værktøjerne på din Autodesk konto eller ved at kontakte os.

Følgende ændringer kan foretages ved hjælp af selvbetjenings-værktøjerne på din Autodesk konto:  

  • Tilføj seats/pladser  
  • Reducer seats/pladser (til næste fornyelse) 
  • Forny tidligt 
  • Slå automatisk fornyelse til eller fra 

Ja, automatisk fornyelse er allerede slået til. Hvis du lader automatisk fornyelse være slået til, sikrer du, at din subscription forbliver aktiv, og at du har uafbrudt adgang til løsninger og services. Du vil modtage en påmindelse med fornyelsesdato og pris, før betalingen gennemføres. 

Du kan til enhver tid redigere dine fornyelsesindstillinger ved at bruge selvbetjeningsværktøjerne på din Autodesk konto eller ved at kontakte din Account Manager.

Alle organisationer har sine egne processer og procedurer for at handle med en ny leverandør. Tal med dit indkøbs- eller økonomi-team og find ud af, hvad de har brug for, for at du kan handle med Autodesk.

Alle de oplysninger, som du skal bruge for at oprette Autodesk som leverandør i dit system, finder du her.

Hvis du har problemer eller brug for flere oplysninger, bedes du kontakte os. Vi vil være i stand til at hjælpe med at indsende en anmodning på dine vegne.

BETALING AF FAKTURAER:

Nej, du behøver ikke at ændre kontooplysningerne i forhold til Symetri. Men i forhold til dine Autodesk-køb skal du betale Autodesk direkte og bruge deres betalingsoplysninger. Læs mere her.

Alle organisationer har deres egne processer og procedurer for at handle med en ny leverandør.
Tal med dit indkøbs- eller økonomi-team og find ud af, hvad de har brug for, for at du kan handle med Autodesk.

Alle de oplysninger, som du skal bruge for at oprette Autodesk som leverandør i dit system findes her.

Hvis du har problemer eller brug for flere oplysninger, bedes du kontakte din kontaktperson hos Symetri, som vil være i stand til at hjælpe med at indsende en anmodning på dine vegne.

Ja, det kan de. Kunder, der vælger »Betal med faktura«, kan nu tilføje indkøbsordreoplysninger til deres ordrer.

De mest almindelige betalingsmuligheder omfatter:

  • Faktura - 30-dages betalingsbetingelser er tilgængelige med forbehold for din kontogodkendelse
  • Direkte debitering
  • PayPal
  • Kreditkort

*Betalingsmulighederne kan variere fra land til land.

*Bemærk, at der ikke er noget minimumsbeløb, når du betaler med faktura.

For at undgå at miste adgangen til din software er det vigtigt at afregne eventuelle udeståender så hurtigt som muligt. Her er, hvad der sker, hvis din betaling er forsinket for et Auto-Renew subascription:

  • 16 dage efter fornyelsesdatoen: Hvis din betaling ikke er modtaget inden for 16 dage efter fornyelsesdatoen, vil din adgang til softwaren blive suspenderet.
  • 30 dage efter suspendering: Din subscription forbliver suspenderet i 30 dage. Det giver dig tid til at betale og få adgang igen.
  • 46 dage efter fornyelsesdatoen (vigtigt!): Hvis din betaling forbliver ubetalt i 46 dage efter fornyelsesdatoen, vil din subscription blive annulleret. På det tidspunkt kan du desværre ikke forny din gamle subscription, og du skal købe en ny til den aktuelle pris.

Hvis din Subscription-aftale omfatter netto 30-betingelser, betyder det, at du har 30 dage fra fakturadatoen til at foretage en betaling.

  • 16 dage efter, at Net 30-perioden slutter: Hvis din betaling ikke er modtaget inden for 16 dage efter, at betalingsvinduet på 30 dage er lukket, vil din adgang til softwaren blive suspenderet.
  • 30 dage efter suspendering: Din subscription forbliver suspenderet i 30 dage. Det giver dig tid til at betale og få adgang igen.
  • 46 dage efter fakturadatoen (vigtigt!): Hvis din betaling forbliver ubetalt i 46 dage efter fakturadatoen, vil din subscription blive annulleret. Du kan desværre ikke forny din gamle subsription og skal købe en ny til den aktuelle pris.

Der er flere måder, du kan finansiere dit softwarekøb på:

  • Autodesk finansiering: 
    Autodesk tilbyder finansierings-muligheder for årlige og 3-årige subscriptions på $4.500 eller mere. Du kan finde detaljer og ansøge online via Autodesk Terms and Payments.
     
  • Tredjeparts-finansiering: Du kan også undersøge finansierings-muligheder fra uafhængige långivere eller finansielle institutioner. Det kan give mere fleksibilitet i forhold til vilkår, priser og minimumskøbs-beløb. 
  • Før du træffer en beslutning, skal du sørge for at sammenligne renter og vilkår fra forskellige långivere for at finde den mulighed, der passer bedst til dine behov.
  • Tal med din kontaktperson hos Symetri for at få en bedre forståelse af dine finansieringsmuligheder.

VILKÅR OG BETINGELSER:

Symetris vilkår og betingelser for eksisterende kontrakter forbliver de samme. Det samme gælder fremtidige køb fra andre Symetri-partnere, vores egne løsninger som Naviate, Sovelia og CQ samt vores Services.

For køb foretaget direkte hos Autodesk via den nye købsproces skal du acceptere Autodesks købsbetingelser.

Autodesks brugsbetingelser kan findes her 

KONTAKTER:

Ja, du vil beholde din Account Manager hos Symetri, som vil rådgive dig om hvilke løsninger, der passer bedst til dine behov og oprette et tilbud.

Kontakt din Account Manager eller send en e-mail til info@symetri.dk 

KONTAKT OS

Udfyld formularen og angiv hvad din henvendelse drejer sig om.
Vi vil herefter kontakte dig hurtigst muligt.