Kontakt

Har du spørgsmål? Udfyld formularen nedenfor og vi vil kontakte dig så snart vi kan!

Eller giv os et kald

Henrik Munk Madsen, Business Area Manager AEC
Henrik Munk Madsen Business Area Manager AEC E-mailhenrik.munk.madsen@symetri.com Telefon+45 40 52 20 52
Tue Egebak, Key Account Manager AEC
Tue Egebak Key Account Manager AEC E-mailtue.egebak@symetri.dk Telefon+45 61 20 46 54
Not found image

november 2017 - BIM - Building Information Management

Har du den rigtige BIM-løsning?

Der findes mange forskellige BIM-løsninger. Vi gennemgår her de mest almindelige værktøjer og overvejelser, som du bør gøre dig, når du skal vælge en BIM-løsning.

  1. Værktøjer til udarbejdelse af information

    I projekteringsfasen har arkitekter, konstruktører og tekniske konsulenter brug for kreative værktøjer med stor kapacitet, så de kan udarbejde og bearbejde BIM-modeller.

    Et godt BIM-værktøj er anerkendt og veletableret på markedet og har de fornødne funktioner, så alle projektmedarbejdere uanset specialistområde nemt kan arbejde i én og samme model eller i flere modeller med lokale standarder. Desuden skal BIM-værktøjet kunne håndtere samarbejde og informationsudveksling med andre systemer og aktører.

    Revit  |  Naviate

  1. Værktøjer til at se, forstå og kommunikere

    At kunne dele informationer i BIM-modeller med andre og forstå ændringer, benytte tjeklister og håndtere anmodninger og afvigelser, er vigtige forudsætninger, hvis alle aktører i et byggeprojekt skal kunne få adgang til al information og forstå værdien af den i alle projektfaser. På den måde kan man også undgå fejl og misforståelser – og de kan udbedres, inden omkostningerne løber løbsk. Det er også vigtigt at have adgang til opdaterede informationer og dokumenter, uanset hvor man befinder sig, og uanset om man bruger en computer, iPad, mobiltelefon eller andet.

    Revit  |  Navisworks  |  Solibri  |  BIM 360

  1. Værktøjer til at håndtere og bearbejde information

    Du har en BIM-model, fyldt med intelligent information, og nu vil du kunne dele informationen, stille den til rådighed for andre og arbejde videre med den i forskellige formater. Det kræver et godt og pålideligt værktøj, der kan håndtere og bearbejde al den information, der er samlet i BIM-modellen, f.eks. vægge, døre og vinduer, og som angiver antal og hvilke typer, der er tale om, samt hvor de er placeret.

    BIMeye

  1. Værktøjer til administration af information

    Når det er tid til at overlade bygningen til ejendomsadministrationen, er det vigtigt, at al information overføres til administrationssystemet. Det gælder også den information, som måske ikke har den store værdi netop nu, men som kan være til nytte på et senere tidspunkt, f.eks. i forbindelse med en renovering. At have de helt rigtige processer og værktøjer til administration og håndtering af BIM-modellerne gennem en bygnings livscyklus er en afgørende forudsætning for at kunne spare omkostninger på et senere tidspunkt.

    Facility Management

_________________________________________

Symetri bistår hver dag byggebranchens forskellige aktører med at arbejde mere effektivt ved hjælp af BIM og vælge kreative og intelligente BIM-løsninger, som passer specifikt til deres virksomhed.

Kontakt

Henrik Munk Madsen, Business Area Manager AEC
Henrik Munk Madsen Business Area Manager AEC E-mailhenrik.munk.madsen@symetri.com Telefon+45 40 52 20 52
Tue Egebak, Key Account Manager AEC
Tue Egebak Key Account Manager AEC E-mailtue.egebak@symetri.dk Telefon+45 61 20 46 54